onsdag 30. november 2011

Heidis Julekalender og GiveAway

Tre år på rad har jeg laget en tipskalender i desember på Trådsnella med nedtelling til jul, Adelheids snellekalender i 2008 og Heidis snellejulekalender i 2009. I 2009 og 2010 hadde jeg Heidis Julekalender her på bloggen. Etter litt tenking og "telling på knappene", har jeg bestemt meg for å ha en Heidis Julekalender og GiveAway 1.-24. desember i år også.

Først litt om GiveAway. Vil du delta på den, får du lodd via dette innlegget eller via kommentarer i blogginnleggene framover. 1 lodd pr kommentar, 1 lodd ekstra for å være ny eller gammel følger (skriv det, for jeg følger ikke med...) og 1 lodd ekstra for å linke med dette bildet i bloggen din. Trekning blir en gang i romjula, og tipper det blir noe fra Julekalenderen, men ikke julerelatert siden du får det rundt nyttår.

Nettet flommer over av ideer, oppskrifter og allverdens ting, så ikke har for store forventninger. Men det skal vel alltids være mulig å finne et og annet tips, er det "gammelt nytt" får du være overbærende... Jeg skal ha tid til å lage ting selv, så det blir mest enkle saker man rekker i en travel førjulstid. Og alt fra strikking, toving, hekling, søm, papirhobby, julepynt og kanskje noen godsaker.

Litt praktisk og en ting jeg håper blir respektert...

Som alle andre, blir jeg inspirert av ting jeg ser i bøker, på nett, i andres blogger osv. Enkelte ganger husker jeg ideen, men noterer ikke ned hvor jeg har sett det. Der jeg vet opphavet til en idé forsøker jeg å skrive det.

Legger jeg ut oppskrifter på ting jeg har "designet", er de beregnet til å lage til eget bruk eller som gaver. Ikke til salgsprodukter. (Det står tydelig merket under hver oppskrift hvis jeg ønsker at ting ikke lages til salgsprodukter.)

Håper du har lyst til å kikke innom og se hva jeg legger ut. Hver dag kommer en "luke". Kjenner jeg meg selv rett, er ikke luka klar til og åpnes på formiddagen, men litt ut på ettermiddagen eller kvelden.

21 kommentarer:

ida jeanette sa...

Stilig det du driver med :)

Anonym sa...

Gleder meg til å følge med på denne. Kjempefint at du tar deg tid til å gjøre dette :-)

God førjulstid!!

Liss sa...

Koselig at du gjør dette i år også :)) Følger bloggen din.
Ha ei koselig adventstid!

Mira sa...

Så koselig at du vil gjøre dette i år også. Eg oppdaget deg i adventstiden i fjor. Noterte meg mange ting eg ville prøve selv, men det blei det ikkje noe av, så det gjør ingenting om ideer kommer om igjen .

Følger deg fra før og lager link, kommenterer gjør eg også.

Men du! får bære over med ein morgenfugl viss eg har lagt meg tidligt og kommenterer først neste dag da! Viss du er ein kvelsblogger!

Ønsker deg ei fin advendtstid Klem,

bentetove sa...

Så kjekt, jeg kommer til å følge med!
Du er flink som har kalender hvert år:)

Hanne sa...

Så gøy, eg er med:-) Var med i fjord, og det var veldig koselig...

Mayen sa...

Klart man er med! Både med kommentarer og som følger over lang tid ;-) Spennende!

Hanne`s lille hule sa...

Så gøy,klart eg e med er følger og komenterer:-))

SOLSAUM sa...

Dette blir spennande!

Eg prøver lukka med to lodd;o)
(kommentar og følger)

Ha gode førjulsdagar!

Solklem

mormor sa...

ny blogg! spennende;)1lodd,har ikke blogg selv,men finner mange fine her;) turid.grubben@gmail.com

Maria sa...

Å for en lykke. Så gøy at du lager kalender i år også. Gleder meg.

PrinsessaPåErta sa...

Gøy!

Jeg trekker gjerne to lodd:) Kommentar og følger.

Jasmin sa...

Så koselig:) To lodder til meg:)) Hilsen Iris.

Nina Kristin sa...

Så koselig du gjør dette iår også!:)
Da blir det to lodd på meg, kommentar og følger. ( Jeg var sikker på at jeg allerede fulgte bloggen din, men det gjorde jeg ikke..)

Kos deg i førjulstiden Heidi :)

Liv :-)) sa...

Hei.
Du er super som gjør dette i år igjen.
Gleder meg hver dag til å åpne en luke.
Har blitt følger av bloggen din idag.

Liv.

Buglas design sa...

Her har du en ny følger og en link til gnomskåla mi: http://bugla1963.blogspot.com/2011/11/gnomskala-til-julemarsipanen-min.html

Gro sa...

Så mye flott du legger ut og ikke minst lager selv! Jeg har ikke vært på bloggen din før, og blogger ikke selv heller, men jeg skal iallefall følge med her framover :-)

Bæsta,ka duuuu jøøøørrrr??? (sonjasside) sa...

Spennende å følge med på denne kalenderen.Æ har laget et lite innlegg hos mæ.Kan ikke det med å legge det på siden.Trur æ er følger,mener æ melde meg på det tidligere.Så det blir 3 lodd på mæ da. :)

Inger Marie sa...

Hei:)
Flott give away du har:)
2 Lodder på meg (kommentar+følger:)
Hilsen Hagerommet:)

Tinemor T sa...

Så mye flott her var å se,er imponerende å se hvordan du får det til! Jeg er ikke blogger selv,men så gøy å se det flotte du lager og så fint at du og deler mønster! Her må jeg nok følge med!!

Connie sa...

Wooow så utrolig spennende. Jeg er helt klart med på denne moro`a.
Gleder meg til å følge deg videre. Og takk for at du deler.
Blir det to eller tre lodd på meg???
Følger, kommentar og publiserer i bloggen min.

Ha en fin ettermiddag.

Klem Connie